יום שני, 16 באפריל 2012

בעקבות ההתייקרות הצפויה של מחירי החשמל ולנוכח הודעת רשות המים על התייקרות נוספת של שני אחוזים בתעריפי המים

 במרכז השלטון המקומי מסבירים כי לא ייתכן שמנכ"ל משרד ראש הממשלה יסכם עם ראשי רשויות על הפחתה במחירי המים לנכים, ובמקביל רשות המים תייקר את מחירי המים לכלל האוכלוסייה.
ניתן להוזיל את מחירי המים גם על ידי הגדלת המכסה הבסיסית לאזרחים ולבטל את המע"מ כליל.
בשלטון המקומי מסבירים כי רשות המים אינה נתונה לפיקוח פרלמנטרי כלשהו ועל כן, לוקחת לעצמה חירויות ומנותקת מהציבור וכך, מעלה שוב ושוב את המחיר על המוצר הבסיסי ביותר לקיום מלבד אוויר – מים.
בעוד הממשלה מכירה בהתייקרות המיותרת של מחיר הדלק וועדת הכספים דנה בכך, הממשלה ומשרד האוצר מטרפדים כל נסיון להשאיר את מחירי המים בתעריף שפוי. בקרוב יתקיים דיון בבית המשפט העליון בסוגיית מחירים המים לציבור בעקבות עתירת מרכז השלטון המקומי כנגד המדינה.
בהסכמות אליהן הגיעו בחודש ינואר 2012 עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, סוכם על הוזלת מחירי המים לשכבות המוחלשות ובפגישות קודמות, הבטיח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יפעל להוזלת מחיר המים. עתה, קוראים  לראש הממשלה ולשרים לקיים את ההבטחה למען אזרחי ישראל.
כמו כן ידוע כי ניתן להוריד את מחירי המים באופן פשוט על ידי הפסקת הסבסוד הצולב כאשר המגזר העירוני מסבסד את החקלאות, התיירות והתעשייה, כך ניתן להוזיל את המים לאזרחים ולקבוע תעריף אחיד לכלל המגזרים בישראל. ניתן להוזיל את מחירי המים גם על ידי הגדלת המכסה הבסיסית לאזרחים ולבטל את המע"מ כליל.
בתוך גל זינוקי המחירים השערורייתים במשק, בשלטון המקומי מבקשים להזכיר לשרי הממשלה ולחברי הכנסת כי עדיין קיים מע"מ מיותר שהוטל בצורה אנטי-דמוקרטית, על המצרך הבסיסי ביותר לקיום האנושי מלבד אוויר – מים; אזרחי ישראל מרגישים אותו יום יום בכיסם ומרכז השלטון המקומי ממשיך לדרוש מן הממשלה לבטלו מיידית בדיון הקרוב בנושא ההתייקרויות שייערך בועדת הכספים.
אזרחי ישראל מוזמנים להעלות את חשבונות המים שלהם לדף הפייסבוק של השלטון המקומי https://www.facebook.com/mashampage ולהיעזר בסימולטור המים הממחיש את העלייה האסטרונומית בהוצאה של כל משק בית באופן אישי על מים בשנים האחרונות:https://www.facebook.com/mashampage/app_259323497483681

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה